Acum citeşti...
Jurnal de timbrofil, Opinii personale

Despre „efectul fluturelui”


About the ‘butterfly effect’

Paradoxically, although there are about 60 million stamp collectors worldwide, most websites never win a wide audience, sometimes even 500 readers a month is difficult to achieve. And it does not happen because it would be quite good, but because there are a number of factors that may affect visibility in the online environment, namely ‘keywords’.

In order to read the article below in your own language, please use the ‘Google Translate’ widget inserted in my blog. I’d like to share some opinions about this subject with you, so you can use the ‘Thoughts’ section.


Deoarece acesta este articolul dinaintea vacanţei de vară a „Blogului de timbrofil”, vreau să vă expun un subiect născut dintr-o idee simplă şi aparent fără pretenţii.

Am propus unor bloggeri filatelici să-şi exprime părerea despre spaţiul virtual în care scriu, şi să-mi spună ce anume ar trebui îmbunătăţit în scopul de a atrage şi alţi cititori spre filatelie, pentru a respecta obiectivul declarat al blogului.

Am primit câteva opinii interesante (şi pentru care sunt deosebit de onorat) din partea unor bloggeri cu prestigiu şi cu ani de experienţă în domeniu, precum Trevor Pateman, Eric Contesse, Max Peter, Mihai Ceucă, Albert Lázaro-Tinaut, Ian Billings sau Michael Dodd, dar şi de la Keijo Kortelainen, cel care a dedicat subiectului un articol consistent pe blogul său.

Articolul se intitulează „Mai colecţionează cineva mărci poştale? (sau ce orice blogger/scriitor filatelic ar trebui să ştie despre comportamentul uman de căutare)” şi se referă la modul eficient de a scrie despre mărcile poştale.

Paradoxal, deşi există aproximativ 60 de milioane de colecționarii de filatelie la nivel mondial, cele mai multe website-uri nu câştigă niciodată un public larg, uneori chiar 500 de cititori într-o lună fiind greu de atins. Iar aceasta nu se întâmplă pentru că nu ar fi destul de bune, ci pentru că există un număr de factori care pot influența vizibilitatea în mediul online, în speţă „cuvintele-cheie”.

Keijo dă ca exemplu termenul „stamp collecting”, care este căutat de aproximativ 20.000 de ori pe lună pe Google, sau „perfin”, care este accesat de 1.000 de oameni pe lună. La polul opus se află, de exemplu, „does anyone collect stamps anymore”, cu doar 20 de căutări pe lună.

Cititorii din mediul online sunt, de cele mai multe ori, grăbiţi şi doresc rezultate rapide. Google afirmă că majoritatea căutărilor se fac în limba engleză, utilizându-se 1, 2 sau maxim 3 cuvinte descriptive.

Dacă amatorii de filatelie ar introduce în motoarele de căutare cel puţin 4-5 cuvinte descriptive, rezultatele ar fi altele. Exemplu: fraza de căutare „Eisenhower stamp” vs. fraza de căutare „Eisenhower coil stamp error”, cea de-a doua oferind în mod cert rezultate mult mai proeminente.

Un alt caz este atunci când internauţii se mulţumesc cu primele trei rezultate sau rezultatele de pe prima pagină a motorului de căutare. De fapt, aproximativ 80% din persoanele care caută termeni, consultă exclusiv rezultatele afişate pe prima pagină. Tot Google afirmă că este vorba doar de un concurs de popularitate în cazul în care cei cu buzunare adânci îşi permit să devină astfel mai vizibili online.

Pe de altă parte, cuvintele-cheie de genul celor care nu sunt foarte utilizate pot avea şi ele un impact major în cazul unei căutări, pentru simplul fapt că nu au concurenţă. Iată un exemplu la îndemână: „Blog de timbrofil” 🙂

Sfaturile lui Keijo pentru bloggerii filatelici sunt multe şi folositoare. Voi evidenţia doar câteva, pe care le consider esenţiale. În primul rând, dacă un blogger se angajează într-un subiect, trebuie obligatoriu să posede şi know-how-ul aferent, articolul respectiv având astfel şanse să atragă cititori.

Chiar dacă este deprimant din perspectiva bloggerului filatelic, informaţiile furnizate trebuie să facă referire la valoare. 44% dintre căutările pe internet în ceea ce priveşte filatelia conduc spre termeni de genul: „valoare”, „de valoare”, „merită”, „bani”, „raritate”, „preț”, „evaluare”, „vânzare”, „de vânzare”, „cumpărare”, „scump”, „dorit”, „colecționarii caută” etc.

Nu trebuie uitat faptul că cei mai mulţi oameni nu sunt interesați să devină colecționari, ci doresc doar un răspuns rapid şi simplu privitor la valoarea mărcilor poştale pe care le posedă, înainte de a apela la eBay sau la un serviciu similar. Surprinzător este şi faptul că 45% dintre căutările pe motoarele de căutare sunt ale unor oameni care caută versiuni de cataloage filatelice după termenii „free”, „download” sau „pdf”.

Nu în ultimul rând, sfatul lui Keijo este de a furniza pe blog informații care au valoare reală atât pentru cititorii, cât şi pentru autorul articolelor de pe blog.

Vă invit să-i citiţi articolul pe larg, pe blogul personal.

Ca o concluzie, consider că tot ceea ce am scris până în prezent pe blogul meu este util într-un fel sau altul pentru cei care-l întâlnesc din întâmplare şi zăbovesc preţ de câteva minute asupra a ceea ce conţine el. De asemenea, sunt încântat de ideea de a face parte din „efectul fluturelui” în ceea ce priveşte atragerea cât mai multor oameni spre filatelie, în special tineri.

Vă aştept cu interes opiniile legate de acest subiect şi vă invit pe „valul” filateliei. Să aveţi cu toţii o vară frumoasă!

Anunțuri

Discuție

2 gânduri despre &8222;Despre „efectul fluturelui”&8221;

  1. I too write about a fairly narrow topic (clocks) but I try to reach a wider audience by going a little more afield. For example in my latest blog I write about visiting a clock museum. There are many areas of stamp collecting which can be explored further in a blog.which can appeal to the hardcore collector or someone with a casual interest by broadening your topic area. It is about striking the balance and appealing to all readers expert and amateur.

    Ron

    Scris de ronjoiner2015 | 31/05/2016, 19:26
    • You are so right. I think the „butterfly effect” is the same in any other area of ​​collecting. The idea is that experts and amateurs to work together and, in the end, the result to be a special one. Thanks for your reply! Catalin

      Scris de Timbrofil | 01/06/2016, 06:27

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: