Acum citeşti...
Jurnal de timbrofil, Q&A pe teme filatelice

Q&A cu Keijo Kortelainen


Q&A with Keijo Kortelainen

This is an interview with the Finnish stamp collector Keijo Kortelainen on philatelic themes. The text can be read free of charge, but cannot be taken over or republished in print or digital format than in a written agreement and citing the source.

In order to read the article below in your own language, please use the ‘Google Translate’ widget inserted in my blog. Also, if you want to read the entirely interview in English, you can do this by clicking here. I’d like to share some opinions about this subject with you, so you can use the ‘Thoughts’ section.


Keijo Kortelainen este un colecţionar de mărci poştale din Finlanda, autor al mai multor articole filatelice publicate în reviste prestigioase precum Royal Mail British Philatelic Bulletin şi Stamp & Coin Magazine. Este posesorul unei imense colecţii filatelice din lumea întreagă, care a fost prezentată în ediţia lunii mai 2014 a Stamp Magazine într-o poveste intitulată „Lumea nu este de ajuns”.

Acesta este interviul pe care Keijo a avut amabilitatea să mi-l acorde pentru cititorii „Blogului de timbrofil”.

***

– Keijo, bine te-am găsit şi mulţumesc că ai acceptat ideea unui interviu pentru cititorii „Blogului de timbrofil”. Se spune: „Colecţionarea de timbre = Colecţionarea de cunoaştere”. Ce crezi despre aceasta?

– Expresia „cunoașterea înseamnă putere” este foarte adevărată în acest hobby al nostru, dar aș spune că, pe măsură ce avansezi şi cu cât înveţi mai mult, cu atât acesta presupune chin şi dificultăţi (precum învăţarea despre falsuri, erori, fabricaţii filatelice etc.). Așa că, eventual, cei mai fericiţi sunt colecţionarii care nu deschid „Cutia Pandorei”, dar se bucură de colecţionare, fără a învăţa însă prea mult.

Viața în sine presupune învățare şi, chiar fără a fi prea tehnici cu mărcile poştale, acestea furnizează cantităţi nemăsurate de ceea ce eu consider a fi cunoştinţe inofensive despre geografie, istorie, design etc. În cele din urmă, vei găsi un echilibru între muncă şi ceea ce te bucură şi-ţi place. Mie personal îmi place să amestec ambele părți.

***

– Ce te-a determinat să începi să colecţionezi mărci poştale?

– O serie de factori… Fratele meu mai mare obişnuia să păstreze mărci poştale și, desigur, am fost interesat. Apoi a fost un muzician maghiar (care trăia în acelaşi imobil) care mi-a dăruit câteva mărci din țara sa, când eram adolescent. Iar un copil din școala noastră a avut o prezentare referitor la colecţionarea mărcilor poştale.

Când am primit în sfârşit un „kit pentru colecţionarii de mărci poştale” drept cadou de Crăciun de la părinții mei, am devenit destul de dependent şi de atunci n-am mai privit înapoi. Așa că, strâng mărci de peste 30 de ani și voi continua să colecţionez, sper, încă cel puţin 30 de ani.

***

– Ştiu foarte bine blogul tău, stampcollectingblog.com, „prima resursă pentru informaţii şi ştiri filatelice exclusive”. Cum alegi subiectele pentru articolele sale?

– Unul dintre motivele pentru care am început blogging-ul despre mărcile poştale a fost că, la un moment dat, am fost foarte bolnav, iar singurele lucruri pe care le puteam face erau să citesc şi să dorm destul de mult. Așa că am citit toate chestiile filatelice care îmi ajungeau în mâini.

Din păcate, cea mai mare parte dintre acestea pur şi simplu nu meritau citite (cel puțin din punctul de vedere al unui colecţionar generalist / lumea întreagă) și am crezut că pot face lucrurile mai bine. Și astfel am creat SCB (Stamp Collecting Blog). 

Când aleg un subiect, de obicei mă întreb două lucruri: 1) eu aş citi despre asta (dacă a fost scrisă de altcineva) și 2) pot oferi o anumită valoare adăugată (noi informații / cercetare / abordare) subiectului. Dacă primesc răspunsuri pozitive la ambele, atunci este ceva despre care voi încerca să scriu.

Subiectele se bazează în întregime pe mărci poştale și pe problemele pe care le-am întâlnit cu colecția mea personală, precum și lucruri care mi se par interesante.

***

– De asemenea, știu despre imensa ta colecţie din lumea întreagă. Ce criterii utilizezi pentru a include noi mărci în ea? Ai câteva ponturi legate de colecţionare de dezvăluit?

– Am trei criterii majore pentru adăugarea de mărci la colecția mea: 1) trebuie să fie ceva ce nu am deja, 2) trebuie să fie circulat (accespt inclusiv CTO, deși prefer circulat pe trimiterile poștale) și 3) trebuie să fie fără defecte.

Dacă sunt îndeplinite toate cele trei condiţii, atunci marca poştală merge în colecția mea. 

Este posibil ca singurul sfat pe care pot să-l ofer să fie simplu: găsiţi-vă propria cale în colecţionare și distraţi-vă cu ea.

***

– Cum îţi vezi colecția în viitor?

– În creștere cu câte o marcă de fiecare dată 😉

Colecția mea a ajuns la 100.000 de mărci poştale diferite (folosind numerele principale Michel drept criterii) în vara trecută, iar următorul obiectiv este, desigur, ajungerea la 200.000 de mărci poştale diferite (care probabil mă vor ţine ocupat pentru următorii 15-20 de ani).

Și, dacă voi avea o viață lungă și sănătoasă, atunci aş putea fi capabil să o ridic la 300-400.000 de mărci. Nu este atât de importantă destinaţia, cât călătoria în sine.

***

– În opinia ta, care este cea mai frumoasă marcă poştală din lume emisă vreodată?

– Asta e greu de spus, deoarece opinia mea este posibil să se schimbe în fiecare zi. Dar pentru moment, eu îi voi surprinde pe toţi cu numele unui timbru maghiar. beautifulSunt un mare fan al Art Deco și al artei vintage, astfel încât aceasta (design, culori, ornamente) se potrivește cu însăși esența papilelor mele gustative. 

***

– Revenind la colecția ta, dacă ar trebui să alegi doar o singură marcă poştală şi s-o iei, să zicem, în misiunea spaţială „Mars One”, care ar fi aceea?

– Ooh, asta e încă una grea. Voi merge cu asta. mars

De obicei, nu amestec religia și politica cu filatelia, dar voi face o excepție aici. Aceasta nu este o marcă poştală frumoasă, dar arată ceea ce noi oamenii i-am făcut mamei Terra în numele dezvoltării. Să sperăm că nu vom repeta aceste greșeli în alte lumi (deși mă tem că lăcomia este o parte esențială a acestor decizii luate).

***

– Care este cel mai mare regret al tău (probabil acea marcă poştală pe care ţi-ai dorit-o cel mai mult, dar ţi-a scăpat şi ai ratat-o)?

– În cuvintele lui Robbie Williams, „fără regrete, ele nu funcţionează.

***

– Multe mulțumiri pentru acest interviu! Te rog să adresezi un mesaj cititorilor „Blogului de timbrofil”.

– Dacă șapte ani ca blogger de timbre m-a învățat ceva, este o afirmație foarte simplă: „munceşte din greu, fii bun cu ceilalţi, iar lucruri uimitoare se vor întâmpla!.  Sper să văd mulți dintre voi vizitând şi abonându-vă la SCB 😉


© Copyright: Blog de timbrofil. Traducerea acestui interviu din limba engleză îmi aparţine. Textul poate fi consultat gratuit, însă nu poate fi preluat sau republicat în format digital sau tipărit decât în baza unui acord scris şi cu citarea sursei. Vă mulţumesc pentru înţelegere!

Discuție

8 gânduri despre &8222;Q&A cu Keijo Kortelainen&8221;

  1. Un dialog plăcut despre pasiunea colecționarului. Adeptul unei activități filatelice „inofensive”, fără tendința spre studii filatelice profunde, spre confruntarea colecției în expoziții, Keijo este, cred, modelul colecționarului nobil și stilat al cărui sfat „găsiţi-vă propria cale în colecţionare și distraţi-vă cu ea” poate fi preluat ca slogan al filateliei. Felicitări pentru interviu și, mai cu seamă, pentru orientarea către mediile socio-geografice propice dezvoltării pasiunii filatelice (că la noi, din păcate, principiile sunt altele…) !

    Scris de Mihai Ceucă | 05/10/2016, 12:59
    • Vă mulțumesc pentru comentariu! Trendul propus de Keijo pe blogul său inspiră mulți colecționari spre studiu și adună mulți neinițiați spre a descoperi tainele filateliei. Sunt onorat să încep această nouă secțiune a blogului meu cu el, alte astfel de interviuri fiind deja în pregătire! Cu stimă, Cătălin

      Scris de Timbrofil | 05/10/2016, 13:48
      • Succes deplin demersului tău spre binele filateliei! Șansa filateliei de a supraviețui este oferită de tinerii pasionați. Datorită tinerilor vor dăinui și rezultatele muncii celor ce se retrag acum…

        Scris de Mihai Ceucă | 05/10/2016, 14:01
        • Domnule Ceucă, îmi place să cred că generația mea, coordonată de generațiile cu mai multă experiență acumulată, va reuși într-o bună zi să participe la o viață filatelică intensă aici, în România, așa cum în alte țări este deja un fapt încadrat în firescul lucrurilor. Cu bine! Cătălin

          Scris de Timbrofil | 05/10/2016, 14:12
  2. Keijo is not only a collector but a philosopher as well. I enjoyed the interview..

    Scris de ronjoiner2015 | 06/10/2016, 03:49
  3. Thanks to Catalin doing the interview.

    And thanks to all for the comments – it is great to notice that I’ve managed to provide some inspiration and information to you all (despite the ‘language barrier’).

    -keijo-

    Scris de keijo | 06/10/2016, 09:29
    • Keijo, it was a pleasure! Nice to see that together we have done a good job for philatelic community, beyond the ‘language barriers’. Thanks for the opportunity! Catalin

      Scris de Timbrofil | 06/10/2016, 09:35

Lasă un răspuns

