Acum citeşti...
Jurnal de timbrofil

Povestea colecţiei mele (1)


The story of my collection (1) / In this series of articles, I’ll tell you step by step the story of my collection, as I catalog the postage stamps that I have in my own albums. In this episode, I’ll refer to Afghanistan, South Africa, and Ajman. The pieces of my collection are online in my personal account on Colnect, where you can also find the duplicate list, and my wish list. In order to read the article below in your own language, please use the ‘Google Translate’ widget inserted in my blog. I’d like to share some opinions about this subject with you, so you can use the ‘Thoughts’ section.


După cum spuneam într-un articol anterior, vă voi relata povestea colecţiei mele pas cu pas, pe măsură ce cataloghez mărcile poştale de care dispun. În acest episod mă voi referi la Afganistan, Africa de Sud şi Ajman.

Din Afganistan am 11 mărci poştale, din perioada 1984-1985. Ce mi se pare interesant la mărcile afgane este că au înscrise pe ele atât caractere arabe, cât şi latine, mai precis în limba franceză.

Dar de ce limba franceză? Deoarece Afganistan s-a alăturat UPU (Uniunii Poştale Universale) în anul 1928, la 1 an după ce au apărut primele mărci poştale având pe ele caractere latine, respectiv inscripţia „AFGHAN POSTES”. Acestea au fost înlocuite cu denumirile în limba franceză – „POSTES AFGHANES” – şi au rămas în această formă până în anul 1989.

Din Africa de Sud am 8 mărci poştale, emise între anii 1963-1988. Studiind în detaliu seria filatelică emisă în anul 1988, mi-a atras atenţia numele gravorului, Hein Botha.

Cine este Hein Botha? Este cel care a semnat ilustraţiile pentru majoritatea mărcilor poştale sud-africane, dar şi pentru ţările învecinate. A început să picteze încă de la vârsta de 10 ani, primind primele aprecieri şi premii de pe băncile şcolii. Munca sa a cuprins inclusiv cea de-a 5-a serie de mărci poştale uzuale sud-africane din anul 1988, dedicată plantelor suculente.

Din emiratul Ajman am 11 mărci poştale, din perioada 1968-1969. Temele acestora acoperă domenii precum sporturi olimpice, cosmos şi păsări exotice. Am remarcat că, în general, au dimensiuni mari şi sunt foarte colorate.

Întrebarea în acest caz este: de ce Ajman şi nu Emiratele Arabe Unite? Primul oficiu poştal din emiratul Ajman s-a deschis în anul 1963, iar în anul 1964 au fost emise primele mărci poştale proprii. Alăturarea Ajman la EAU (Emiratele Arabe Unite) s-a făcut abia în anul 1971, însă a continuat să emită mărci poştale, iar înlocuirea cu denumirea EAU s-a făcut în anul 1973, aşa cum procedase şi Ajman în anul 1966, când emitea mărci poştale pentru exclava sa Manama. 

Trăgând linie şi adunând, rezultă următoarea situaţie: Afganistan – 11, Africa de Sud – 8, Ajman – 11, deci un total de 30 de mărci poştale din 3 entităţi teritoriale diferite, cu cel mai vechi exemplar din anul 1963, din Africa de Sud.

Mărcile poştale din colecţia mea se află online în contul personal de pe Colnect, acolo unde puteţi găsi şi lista de dubluri, respectiv mancolista mea.

Discuție

Niciun comentariu până acum.

Lasă un răspuns

