Acum citeşti...
Jurnal de timbrofil, Q&A pe teme filatelice

Q&A cu Ian Billings


Q&A with Ian Billings

Ian Billings and his business – Norvic Philatelics – represent for many stamp collectors the main source of news and philatelic products in the United Kingdom. As you’ll see into the interview he has given me, Ian is and will remain concerned with achieving quality dealing with respect for the customers, and quality blogging with respect for readers, especially for the future stamp collectors.

The text of the interview can be read free of charge, but cannot be taken over or republished in print or digital format than in a written agreement and citing the source. In order to read the article below in your own language, please use the ‘Google Translate’ widget inserted in my blog. Also, if you want to read the entirely interview in English, you can do this by clicking here. I’d like to share some opinions about this subject with you, so you can use the ‘Thoughts’ section.


Ian Billings şi afacerea sa – Norvic Philatelics – reprezintă pentru mulţi colecţionari sursa principală de ştiri şi produse filatelice din sfera Regatului Unit. Aşa cum veţi vedea din interviul pe care mi l-a acordat, Ian este şi va rămâne preocupat de realizarea unui comerţ filatelic de calitate, cu respect pentru clienţi, dar şi de un blogging de calitate, cu respect pentru cititori şi mai ales pentru viitorii colecţionari de mărci poştale.    

***

– Bună ziua, Ian, și mulțumesc că ai răspuns ideii de a răspunde la câteva întrebări pentru cititorii mei! Ce înseamnă Norvic Philatelics pentru colecţionarea mărcilor poştale britanice?

– La un moment dat, website-ul nostru (nu blogul) a fost primul loc pentru a căuta ceva legat de noile mărci poştale şi ştampilele speciale din Regatul Unit. Acum, blogul este mai popular. Norvic Filatelics a existat întotdeauna doar pe internet: nu am avut niciodată un magazin, ci doar câteva mese la două târguri ale clubului filatelic local. Am fost concediat de la serviciul meu guvernamental înainte de vârsta de 50 de ani și m-am gândit că mi-aș putea lua mărcile excedentare la târgurile locale, dar internetul mi-a atras atenţia și am început un website, scriind pagini separate pentru fiecare nouă marcă poştală începând din martie 1998.

În acel moment, cu modemuri dial-up, am folosit grupuri de știri pentru a discuta cu alți colecționari – se fac 30 de ani de atunci în acest an (încă mai am multe e-mail-uri din 1999). Subiectul acelei prime pagini – mărci poştale cu faruri – a atras atenția colecționarilor tematici din întreaga lume și am reușit să-i ajut să adauge la colecțiilor lor nu numai mărcile poştale şi FDC-urile, ci și cărţile poştale illustrate special emise.

În prezent, unii colecționari cred că pot să înceapă un website și să atragă imediat cititorii (și poate clienții), dar nu este chiar aşa de uşor. Prin includerea adresei website-ului în „semnătura” mea pentru toate mesajele de poștă electronică și postările de știri, am câștigat publicitate maximă, iar website-ul nostru a fost în curând numărul 1 în rezultatele motorului de căutare – dar acest lucru a constat parțial din expunere și parțial datorită „concurenței” foarte mici de atunci. Acum sunt foarte multe website-uri și bloguri – a-i face pe oamenii să vină pe website-ul tău este mult mai greu acum.

***

– Cred că ești un colecționar pasionat de mărci poştale! Cum ai început să colecţionezi? Și cum arată acum colecția ta filatelică?

– Ca mulți alţii, am început de la o vârstă fragedă, dar, spre deosebire de mulți, nu m-am oprit niciodată. Deși am raționalizat prin micșorarea ariilor mele de colecţionare la Regatul Unit, Commonwealth și Scandinavia, am avut o serie de colecții suplimentare, inclusiv Arabia Saudită din anii 1960. Interesul pentru uzualele din Arabia Saudită a fost alimentat prin citirea unor articole din Stamp Weekly în anii 1960/70, când hobby-ul era susţinut de câteva reviste.

Mărcile poştale sunt foarte complexe și interesante. În timp ce colecţionarea lor a constituit întotdeauna un interes, m-am îndreptat din ce în ce mai mult către istoria poștală, în special datorită faptului că preţul ei era relativ scăzut pe atunci: mi-a plăcut să caut prin cutiile ieftine ale dealerilor, dar, de asemenea, am cumpărat materiale bune doar pentru că mi-au plăcut.

La fel ca majoritatea lumii, am urmărit cu interes evenimentele din jurul prăbușirii Uniunii Sovietice, iar la începutul anului 1993 am cumpărat un lot de întreguri poştale de tip sovietic cu mărci poștale provizorii din multe dintre noile țări și am fost fascinat. Nu am fost niciodată interesat să colecţionez mărci poştale din URSS, pentru că erau foarte multe(!), dar în curând am început o altă colecție secundară, constând în cutii mici de plicuri din Armenia, Kazahstan, Uzbekistan, Azerbaidjan, Georgia, Ucraina etc.

Varietatea a fost enormă, cu diferite ştampile aplicate în fiecare oraș. M-am alăturat Societății Britanice pentru Filatelie Rusească, iar (noul) internet mi-a permis să contactez cu ușurință membrii asociațiilor din SUA, Canada și Australia. Acum am multe mii de plicuri, dar din moment ce hobby-ul meu s-a transformat într-o afacere, nu am avut prea mult timp să mă dedic pentru a le studia – și nu prea mai am timp! Voi avea 70 de ani în acest an.

***

– Ştiu de asemenea că ești dealer de filatelie. Cum a afectat Brexit-ul afacerea ta?

– Rezultatul referendumului nostru a fost o mare surpriză – atât pentru politicieni, cât și pentru votanţi – și încă nu a existat vreun impact. Inițial, desigur, valoarea Lirei sternile (GBP) a scăzut, făcând mărcile noastre poştale mai ieftine pentru cumpărătorii străini. Lucrurile s-au schimbat în cele 18 luni de atunci și s-au stabilizat. Afacerea continuă în acelaşi ritm. În prezent, anumite taxe de expediere către țările UE sunt supuse TVA, așadar, dacă părăsim UE, aceste rate ar trebui să se reducă la aceleași niveluri ca și în restul Europei. Este posibil să adăugăm formulare vamale la toate trimiterile către țările actuale din UE, dar aceasta nu este o problemă majoră – multe comenzi sunt expediate prin scrisoare obișnuită, care nu are nevoie de o declaraţie CN22.

***

– Blogul tău, blog.norphil.co.uk, a avut deja peste 2,93 milioane de vizualizări! Asta îl face unul dintre cele mai vizitate bloguri filatelice din întreaga lume. Care este secretul?

– Norocul şi şansa favorabilă! Trei lucruri principale contribuie la aceste cifre: noile emisiuni de mărci poştale – introducerea elementelor de siguranță pe mărcile poştale uzuale de tip Machin, care au început în 2009 (blogul a fost lansat la sfârșitul anului 2008) – am putut să semnalez descoperiri de îndată ce au fost identificate, dacă oamenii mi-au spus despre ele; contribuțiile cititorilor despre mărcile tip Machin, Post&Go, vinietele Horizon și ştampilele tip slogan; și Jocurile olimpice și paralimpice Londra 2012!

Cititorii tăi ştiu probabil că Royal Mail a produs mărci poştale speciale pentru a marca fiecare medalie de aur câștigată de TeamGB la Jocurile Londra 2012, care urmau a fi vândute la o zi după eveniment. Toți dealerii înregistrați au putut accesa designul fiecărei mărci poştale din biblioteca de imagini a Royal Mail în decurs de o oră. Deci, încă de la început, făceam rapoarte în direct despre Jocuri și am postat poze cu mărcile cât mai curând posibil.

***

– Care sunt principalele abilități pe care fiecare blogger ar trebui să le aibă pentru a putea scrie mai bine? De exemplu, pentru a prinde un subiect despre care doresc să citească atât de mulți oameni?

– Dacă scrii despre știri pe internet, vei fi înaintea revistelor filatelice tipărite. Blogurile nu sunt locul pentru documente de cercetare lungi, dar o privire detaliată asupra mărcilor nou emise va atrage întotdeauna atenția. TREBUIE să accepţi comentarii – pînă la urmă, vrei să ştii ce gândesc cititorii tăi, iar ei pot corecta ceea ce ai scris. Nu cred că eu niciodată nu fac greșeli! DAR trebuie întotdeauna să moderezi comentariile și să excluzi spamul. Acest lucru are avantajul suplimentar că întotdeauna vezi comentariile făcute și poţi răspunde, dacă este necesar. Discută cu cititorii tăi, dar nu-i certa sau minimaliza. La urma urmei, este un hobby și nu există aproape nicio modalitate greșită de a colecţiona (deși eu sugerez că oamenii evită „ilegalii” așa cum sunt definiți de UPU).

***

– Crezi că este o idee inteligentă de a folosi instrumente social media pentru a populariza colecţionarea de mărci poştale în rândul membrilor tinerei generații?

– Cred că social media este o idee bună. Nu folosesc Facebook, dar folosesc Twitter. Nu este doar o modalitate de a te conecta cu tinerii din întreaga lume – întotdeauna vom lupta cu adolescenții – dar este o modalitate bună de a te angrena în numărul în creştere al colecţionarilor de peste 40 de ani. Este, de asemenea, o modalitate bună de a contacta autoritățile poștale pentru a le urmări activităţile.

***

– Cum vezi colecţionarea mărcilor poştale în viitor?

– Nu există nicio îndoială că filatelia va scădea în importanţă. Pur și simplu nu putem spera că oamenii se vor alătura hobby-ului în acelaşi ritm în care îl părăsesc prin înaintarea în vârstă. Nu cred că vom atrage mulți adolescenți și tineri peste 20 de ani, deși unele cluburi și persoane au succes în acest grup de vârstă și le aplaud eforturile.

Dar cred că putem folosi internetul și alte mijloace pentru a atrage interesul grupului de vârstă ceva mai înaintată, care poate nu vrea sau nu poate să se angajeze în activități fizice energice și caută ceva pentru a-și stimula creierul. Nu ar trebui să spunem că „filatelia este educativă”, deoarece mulți copii urăsc școala oricum, dar dacă poți conduce cu atenție și cu grijă o conversație a adulților în filatelie, atunci este posibil să-ți faci interesaţi părinții sau bunicii.

***

– Ian, îţi mulțumesc pentru aceste opinii utile! Te rog să adresezi un mesaj cititorilor mei!

– Colecţionarea și studierea mărcilor poştale a fost un hobby recompensant pentru multe persoane. Dacă se întâmplă să-l faci şi un succes financiar, atunci te alegi şi cu un bonus. Dar răsplata reală este aceea de a privi mărcile poştale, de a învăța despre ele și de a cerceta ce este dincolo de catalog – povestea acelor țări, a acelor oameni și mai ales a istoriei poştale. Și istoria poștală nu este „secolul al XIX-lea” – este aici și acum, și mâine.


© Copyright: Blog de timbrofil. Traducerea acestui interviu din limba engleză îmi aparţine. Textul poate fi consultat gratuit, însă nu poate fi preluat sau republicat în format digital sau tipărit decât în baza unui acord scris şi cu citarea sursei. Vă mulţumesc pentru înţelegere!

Reclame

Discuție

2 gânduri despre &8222;Q&A cu Ian Billings&8221;

  1. Hi. good interview.. I met Ian in London some years ago.. thought him a great guy and still do.. Love his work he is quite remarkable in getting the details right for the new GB issues and especially his work on Machins. His is one of the must have documents / listings as far as I am concerned. Keep up the good work Catalin regards Michael

    Apreciat de 2 persoane

    Scris de cddstamps | 05/02/2018, 13:01

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

w

Conectare la %s

Google translate

Cifrele blogului

  • 24,239 pageviews
Reclame
%d blogeri au apreciat asta: