Acum citeşti...
Jurnal de timbrofil

Mărci poştale personalizate


Custom postage stamps

The Romanian Post has launched the service ‘MyMark’, whereby individuals and legal customers can create perforated custom perforated labels (postage stamp type) that can be used for bonding on mailings sent on various occasions for both internal and international recommended priority correspondence. But these labels have no postal value and therefore cannot be used to pay for correspondence services, as happens, for example, in other countries, such as the Republic of Moldova.

In order to read the article below in your own language, please use the ‘Google Translate’ widget inserted in my blog. I’d like to share some opinions about this subject with you, so you can use the ‘Thoughts’ section.


Poşta Română a lansat serviciul „MyMark”, prin care clienţii persoane fizice şi juridice pot crea etichete personalizate perforate (tip timbru), care pot fi utilizate pentru lipire pe plicurile de corespondenţă expediate cu diverse ocazii, atât pentru corespondenţa internă prioritară recomandată, cât şi pentru corespondenţa internaţională prioritară recomandată.

Citind anunţul, m-am bucurat că lucrurile încep să se alinieze cu trendul european în domeniu, prin introducerea în circulaţie de mărci personalizate, colecţionabile. Dar iată că lucrurile nu stau chiar aşa! Etichetele personalizate de tip „MyMark” nu au valoare poştală şi deci nu pot fi folosite pentru plata serviciilor de corespondenţă. Pentru trimiterile poştale personalizate este necesară plata în continuare a serviciilor poştale, conform tarifelor în vigoare stabilite de Poşta Română.

Domnul Max Peter a tras un semnal de alarmă pe blogul personal privind acest demers realizat intenţionat doar pe jumătate (scopul fiind acela de păstrare a monopolului emiterii şi punerii în circulaţie a mărcilor poştale româneşti). Voi prelua la rândul meu subiectul şi vă voi demonstra că la alţii se poate.

Poşta Moldovei, care emite mărci poştale începând cu anul 1991, a introdus în circulaţie primele mărci personalizate în 2009. Conform website-ului oficial, evenimentul a marcat alinierea Republicii Moldova la ţări precum Franţa, Austria, Belgia, Finlanda, Suedia, Canada, Statele Unite, emitente deja de mărci poştale personalizate la acea vreme.

Un exemplu este din anul 2015, când au fost puse în circulaţie 6 mărci poştale personalizate, cu stemele tot atâtor localităţi. Valorile nominale ale acestora sunt cuprinse între 10 bani şi 5 lei moldoveneşti.

Interesantă mi s-a părut argumentarea lansării unui astfel de proiect, exprimată de un specialist în atragerea investiţiilor într-una dintre primăriile care posedă o astfel de marcă: „Aceste mărci personalizate sunt  o cale de a păstra în memoria cetățenilor simbolistica locală. Timbrul este cel care circulă odată cu scrisorile, iar cel care vede plicul și, implicit, marca poștală personalizată, încearcă să afle mai multe despre localitatea respectivă”.

Advertisements

Discussion

No comments yet.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

w

Connecting to %s

Google translate

Cifrele blogului

  • 23,199 pageviews
Advertisements
%d bloggers like this: