Acum citeşti...
Jurnal de timbrofil, Opinii personale

Rolul cunoaşterii în colecţionare


The role of knowledge in collecting

The role of stamp collecting into the development of knowledge is already an indisputable concept for everybody who knows about the philately. But how do things happen if we reverse the terms? What is the role of knowledge in stamp collecting, and how that can influence it?

Quality is paramount, but also true professionals in the field, with whom you can meet face to face into the various exhibitions or events, and that can give you advice or talk to you anytime and anywhere about their experience in stamp collecting. There is in no case a substitute for knowledge, that’s for sure! Any of us can become an expert in a certain field if we want that and if we’ll work hard to achieve our goal!

In order to read the article below in your own language, please use the ‘Google Translate’ widget inserted in my blog. I’d like to share some opinions about this subject with you, so you can use the ‘Thoughts’ section.


Rolul colecţionării mărcilor poştale în dezvoltarea vastă a cunoştinţelor este deja un concept incontestabil pentru oricine are cât de cât habar ce presupune filatelia. Dar oare cum stau lucrurile dacă inversăm termenii? Care este rolul cunoaşterii în colecţionare şi cum o poate influenţa? Am pornit în scrierea acestui text de la un articol apărut în urmă cu câţiva ani pe pagina electronică a BBC, denumit „Adevăratul motiv pentru a începe să colecţionezi mărci poştale”.

În acel articol se vorbeşte despre un entuziast colecţionar britanic care, în anul 1967, a mers la un oficiu poştal din oraşul său natal din nordul Angliei pentru a cumpăra o pereche de mărci poştale. El a plătit 1 shilling şi 9 pence (mai puţin de 10c americani la acea vreme) pentru o pereche comemorativă care ilustra invenţia televiziunii şi care surprindea silueta reginei Elizabeta a II-a a Marii Britanii.

Ceea ce n-a remarcat decât târziu era faptul că uneia dintre mărci îi lipsea efectiv capul reginei! Fusese se pare o achiziţie norocoasă, de care şi-a dat seama imediat,  iar acest lucru s-a materializat ceva mai târziu, în anul 2014, când marca poştală (cunoscută în catalogul Stanley Gibbons sub codul 755b) a fost vândută în cadrul unei licitaţii cu suma de 23.600£ (36.260$). Iar această întâmplare se poate repeta oricând, trebuie numai să avem acele cunoştinţe care să ne conducă rapid la identificarea unei anumite situaţii şi crearea unei strategii de tratare ca atare a acesteia!

Dar să o luăm cu începutul! Orice colecţionar de mărci poştale vă va spune acelaşi lucru: construieşte-ţi colecţia în jurul propriului interes, însă acumulează cât mai multe cunoştinţe despre ceea ce colecţionezi şi învaţă din greu pe măsură ce colecţionezi. Tot în articolul amintit anterior se mai spune că „având cunoaştere poţi face faţă cu brio oricărui dealer” (de mărci poştale, în acest caz).

Este adevărat, cumperi mărci pentru colecţia ta deoarece în primul rând vrei ca acestea să arate bine în clasoarele tale! Dar ştii pentru ce plăteşti? Este foarte importantă informarea în prealabil şi formarea unui anumit bagaj de cunoştinţe, astfel încât, mai ales în cazul pieselor rare, să ştii să le apreciezi adevărata valoare. Există atât de multe cazuri în care micile detalii au făcut diferenţa, iar diferenţa s-a ridicat uneori la sume având multe zerouri!

Calitatea este primordială! În general, o marcă poştală neuzată va fi mai scumpă comparativ cu una uzată, însă pot fi întâlnite şi reversuri ale medaliei, când o marcă circulată efectiv pe corespondenţă să depăşească în timp cu mult preţul ei de emisiune. Contează, bine-înţeles, şi calitatea clasorului sau albumului în care ne păstrăm mărcile poştale, condiţiile de păstrare a acestora şi modul de manipulare a lor şi aşa mai departe.

Mai sunt şi alţi factori, precum recomandările primite despre un anumit dealer sau magazin de mărci poştale, iar aici mă refer strict la dealerii sau magazinele „fizice”, în niciun caz la cei sau cele virtuali/virtuale, cu care nu sunt deloc de acord, deoarece în majoritatea cazurilor constituie locuri şi împrejurări riscante, unde falsurile şi mărcile cu defecte sunt la mare preţ, iar preţurile sunt artificial constituite de cerere şi ofertă. Mă refer la adevăraţii profesionişti în domeniu, cu care te poţi întâlni faţă în faţă la expoziţii sau evenimente filatelice, care îţi pot da un sfat sau îţi pot vorbi oricând şi oricât despre experienţa lor în domeniul filateliei.

Şi ar mai fi ceva de spus! Teoretic, licitaţiile sunt cele mai la îndemână locuri de unde să vă procuraţi piesele pentru colecţie şi, de ce nu, unele chilipiruri. Dar să nu uităm că interesul licitatorilor este de a scoate profit, iar preţurile sunt făcute de ofertanţi!

Aşadar, nu există în niciunul dintre cazuri un substitut pentru cunoaştere! Oricare dintre noi, colecţionarii de mărci poştale, putem deveni experţi într-un anumit domeniu dacă ne dorim acest lucru şi lucrăm din greu pentru a ne atinge scopul propus!

Reclame

Discuție

Niciun comentariu până acum.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

w

Conectare la %s

Google translate

Cifrele blogului

  • 24,238 pageviews
Reclame
%d blogeri au apreciat asta: